Facebookin käyttö verkkolopetuksessa innostaa opiskelijaa oppimiseen ja tiedon sisäistämiseen. Opettajan rooli ohjauksessa korostuu sillä opiskelijat suorittavat itsenäisesti annetut tehtävät. Opiskelijoiden yksilölliset valmiudet käyttää somea opiskeluun vaatii harjoittelua ja myös vaihtoehtoja tehtävien suorittamiseen. Opettajien verkko opetukseen kouluttautumista pitää tehostaa monipuolisesti että heidän tiedot ja taidot vastaisivat tämän päivän odotuksia.
Facebookin puutteena on tehtävän antoa rajoittava tekijä. Laskennallisten tehtävien suorittaminen ja ratkaisu on hankalaa ohjelmiston valmiuksien puuttuessa.
Opetusmuoto vaatii onnistuakseen kaikkien opiskelijoiden liittymistä ko. palveluun. Joka vaatisi koululta verkko-opetukseen panostamista laitteiden ja ohjelmien muodossa.
Facebookin käyttö oppimisalustana on tulevaisuuden keino edistää oppimista kouluissa.
Lähde: www.virtuaaliamk.net/facebook.html
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti